Kommunikáció az egészségről, az ismeretátadás hatékony megoldásai

Az egészségkommunikáció az egészségről szóló információk átadásának gyakorlata, azzal a céllal, hogy növekedjék a célcsoport tagjainak egészségügyi műveltsége. Végső célja, hogy a helyes döntések segítése által életmódváltásra ösztönözzük az embereket, ezáltal növeljük életminőségüket. E cél érdekében a kiválasztott betegségcsoport iránti tudatosságot a megcélzott emberek számára befogadható és figyelemfelkeltő módon lehet hatékonyan fejleszteni.

Előadásomban áttekintem a tömegtájékoztató eszközökkel végzett egészségkommunikáció történetét, hozok példákat sikeres és olyan sikertelen kampányokra is, amelyek hibáiból sokat tanulhat minden szereplő. Megvitatjuk a különböző kommunikációs csatornák előnyeit és hátrányait, valamint a hatékony kommunikációs projekt gyakorlati lépéseit is. Az előadás és a hozzá kapcsolódó tanulmány fő üzenete, hogy az egészségügy összes szereplőjének (a döntéshozóknak, az intézményirányítóknak és gyakorló orvosoknak) be kell látnia, hogy úgy érhet el valódi hatást az emberek tudatában, ha ehhez felhasználja az elsajátítható kommunikációs ismereteket. Számos, eltérő területen aktív szakember szoros együttműködése szükséges a sikeres kampányokhoz, amelyeket tudatos tervezésnek kell megelőznie, eredményeit pedig értékelni kell.

A diák letöltése innen.

A könyvfejezet letöltése innen.